Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, July 8, 2010

SUDAH TERBANG

Sabtu lepas adik aku yang bungsu a.k.a Cik Cue Hadif sudah berangkat nunnnnn jauh ke Serawak Kitakkk.. Alhamdulillah.. hasratnya untuk menyambung pengajian tercapai..Harap-harap sumer berjalan dengan lancar kat sana.

Dalam kul 8-30 aku sampai LCCT.. CC dah beratur nak tukar tiket.. aku igt dah tak sempat jumpa…


Khamis malam mak aku tiba dari Klantan. Bukan berdua dengan CC (Cik Cue) tapi dengan ayah aku dan kawan CC sekali. Pagi Jumaat sampai Slayang… Tido satu malam situ. Sabtu pagi trus rushing pegi LCCT . Seawal subuh lagi diorang gerak dari Slayang. Aku dah cakap .. kalo gerak dari umah aku..means Kajang la.. takder subuh-subuh alam nak kena bangun. Tapi diorang nak gerak dari sana jugak.. apa boleh buat. Aku kat sini kuar 7-30.. kalo dari Kajang takder la jauh sgt. .. tapi rushing gak la… sebab dia kena check in 2 jam awal.. aku igt sejam awal.


Tapi ok jugak kalo diorang trus gerak dari sana.. yer la..penpaham la.. adik aku dah 5 beg.. member dia tu dalam 2 beg…nak turun naik tangga satu hal plak…..yer la. Kata nak terbang jauh..hausla bawak sebanyak mungkin.. leceh la kalo nak pos-pos lepas ni.. sudahnya beg saja habis dalam RM200…Air Asia ni tambang nya yerla murah.. tapi dia tekan atas bagasi plak.. campur tolak kali bahagi..sama jer..



Anak beranak dalam memek muka yang sama.... Like mother like son la.....Lenguh menunggu..duduk plak..kan dah lenguh duduk ..bangun plak..


Gud Bye CC.. nanti belajar rajin-rajin... takyah la sibuk nak bercinta cintun... adalah kan jodoh ko tu nanti....


Masa CC nak masuk dalam Hafiy siap nangis-nangis lagi nak ikut Tik Tu (Cik Sue)..

Nak kut Tik Tue.. Tik Tue….



Sekarang kalo nampak atau dengar pene (Aeroplane) mesti dia cakap Tik Tue..Kesian plak aku tengok. Dia sebenarnya suka sangat kalo ramai orang kat umah.. nak-nak aqil n sarah datang rumah.. yer la..dah reti berkawan. Tapi tu la satu.. time depa nak balik jer mesti meraung tak hinggat punya. Itu la yang aku tak suka. Kang ader jer yang tak kena. Jangan la carik pasal masa dia tengah mengamuk.. kan sebab kecik jer..tapi dia punya marah… macam singa laporrr.

2 comments:

nalhuda said...

hadif ni sepesen ngan anak aku lah...kalau ada orang datang bertamu, pastu masa orang nak blk, dia punya menangis nak ikut..lawak2...

aCik Anie said...

itu la pasal.. ore klate panggil saloh habohhhhh..mu penah dengar tak..dia yg lebih-lebih