Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Saturday, July 10, 2010

MURAH GILER



Mak Aku : Aku beli baju lelong kat budak ni.. (nah ambik… sambil hulur baju kat aku….
Aku: Baju Lelong.. lawo ni.. lelong apa…. Berapa ni Ma…
Mak Aku : Teka berapa..
Aku : RM30 3 helai…
Mak Aku : Takkk…Rm12 … 3 helai…


Macam tak caya 3 helai baju ni boleh dapat dengan rege RM12.00…. ok la…wolopun jenamanya tak berapa nak gah…ok la..utk pakai kat taska jer...lagipun aku ni pesennya lenmacam sket... beli baju mahal..tapi sayang nak pakai. Pesen aku gitula.. dah dapat baju mahal sayang plak nak pakaikan.. sudahnya ketat tak boleh pakai.

Tapi kalo untuk baju basahan.. pakai kat taska ok sensangat dahh…Aku igt 10 henggit selai.. rupanya 4 hrnggit jer.. berbaloi-baloi.. pandai gak mak aku pilih.. memang ada taste. Pink pun pink la..janji 4 henggit.. Hadif tak kisah pun.. Kecik lagi ..takpe la..dah besar nanti takyah la pakaikan..lagipun cantikla warna tu.. tu tak sedar.. pilih-pilih rupanya terkena yang baju gegel punya.

Mak aku ni kalo bab beli baju kat cucunya boleh bagi 100%. Wolopun org tua.. tapi pilihan baju taste orang muda.. classss gitu…

Tapi kalo atuknya yang jaga cucu lagi best.. baju raya tu buat baju basahan

“ Aku pakai apa yang ada kat situ”


Takdernya dia nak pilih-pilih yang buruk sket kalo pakai kat umah…. Aku ni jenis sayang sket kalo baju baru buat basahan kat umah macam tu jer…Pernah kena tegur dekat pengasuh budak 2 orang tu suh beli baju baru.. Bukan tak mampu nak beli baju baru.. tapi sayang nak bawak kat taska…kot buruk satu.. 1 lagi kan kot hilang plak..tertukar ngan budak lain.

Baju minggu lepas yang tertukar ngan budak lain takder pun dapat balik.. ntah kat mana dicampaknya…itulah salah satu sebabnya.. yang dulu kala pun lom jumpa lagi.. ni yang baru plak.. minggu lepas terukar ngan budak mana ntah.. yang budak tu aku dah hantar balik.. tapi yang Hadif punya aku lom dapat lagi…mana aci macam ni…

No comments: