Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Sunday, July 11, 2010

FOBIA

Sekarang ni asal badan budak 2 orang tu panas sket jer..dah mula tak sedap hati.. mengelabah tak tentu pasal.. malam pun rasa takut jer nak tido...Kebetulan masa mak aku datang Hadif demam sket..ala....deda-deda jer..

" Alaaa..budak kalo bangun tido pun panas gak.. lama dalam selimut"...

Itu kata mak aku.. tapi aku tak boleh nak sedapkan hati sendiri macam tu.. mesti nak kena suap ubat jugak..atau paling tidak jelum kepala dengan air asam jawa. Tapi betul la..orang tua lagi awal makan garam dari kita...

Bukan apa..sekadar berhati-hati..kot kejadian lepas kembali berulang... Nauzubillah.



Sekarang aku tak risau lagi.. sebab aper.... aku dah mintak air jampi untuk demam panas.. bukan jampi serapah dengan benda karut marut ni. Jampi dengan ayat-ayat quran.. Adik aku Si Ila yang rekmen suh mintak air jampi pakcik ni.. nuuuuunnn jauh datangnya..dari Selayang Baru.

Alhamdulillah.. asal panas jer aku bagi minum air ni....Tak sempat panjang la panasnya... alaaa sekadar beriktiar dari takder buat ape-aper selain jelum dan ubat. Inilah ubatnya di kala kecemasan...

Tapi aku percaya..semua yang terjadi adalah kehendak Allah S.W.T.. kita sekadar penggeraknya sahaja.

No comments: