Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, July 9, 2010

DITINGGALKAN LAGI

Meroyan anak aku… mula-mula kena tinggal ngan CC….pastu nenek ngan Tok Ayahnya plak yang balik kampung. Soo tinggallah dia terkebil-kebil bersama adiknya… dan juga ibunya yang sememangnya sudah sekian lama meroyan kempunan nak balik kampung…. (babahhh…pls alert).



Lepas hantar jer CC ke LCCT.. diorang sumer menyinggah kat umah aku…. Biasala mak aku.. malam Sabtu tu jugak dia nak balik kampung.. yerla..banyak kerja la kat sana.. mensuh la..ngajar Fardu’ain lagi… Kambing lagi… Tapi aku berkeras jugak suh diaorang tido barang semalam 2 kat umah buruk aku tu…

Pujukan ku berjaya… mak ayah aku setuju nak balik Isnin malam.. Maknanya 2 malam lagi la dia tido umah aku.. Orang yang palin happy macam biasala… Hafiy… sepajang atuk nenek dia ader…wahhhh bukan main sombong lagi ko erkkk.. eksen.. asal aku panggil jer…

“Ehhh tak yahhhh…. Ehhh..tak yah…”

Sombong.. ngan babahnya pun sama…..Berlagak la ko Hafiy.. nanti bila diorang balik ..terhegeh-hegeh la ko datang cari babah ibu balik. Mak aku sibuk je nak bawak balik kampung Si Hadif… dia terkejut tengok Hadif dah makin susut.. tapiiiiiiii haremmmm Ajeed nak lepaskan. Katanya bukan tak nak bagi.. tapi dia teringat-ingat nanti. Mak aku pun paham..tu sebab dia takder nak paksa sangat.. dia mintak tu takut-takut la babahnya tetiba boleh berubah hati nak kasi.. tapiiii.. takdernya.. memang aku dah agak.. apa jawapan dia


Kalo tanya aku.. aku ok jer.. bukan tak rindu dengan anak..tak sayang anak.. tapi fikirla.. dari aku letak kat taska..yang makan minumnya blom tentu terjaga.. ofcoz la aku sanggup bagi mak aku bela lagi… dia nak bela bukan lama pun.. 2 bulan jer.. raya ni ambik…. Masa tu gemok la Hadif.. katanya….tambah-tambah plak dia tengok sdiri rupa Hadif masa kena bedung ala-ala ikat tu..

“ aku nak kasi dia gemuk balik jer.. dah gemok nanti ko ambik la balik”..

Ader plak gitu..

Bulan ni last la budak 2 orang ni kat taska… tapi aku blom bagitau pun pihak taska… Agak-agakla apa reaksi diorang.. mesti hepy kan.. yerla..2 orang dah takder.. kurang sket tahap keletihannya.

Dah dekat-dekat nak pindah nanti baru aku nak cakap… Suka hati la ko erk… takyah sibuk ko nak control dia lagi…Yi haaaaaa…..boleh beronggeng kat As- Salam… hoho..

Sempat lagi tu diorang minum kat As-Salam time kerja.. maknanya takder la ko bz sangat…
Ah lantakla……

No comments: