Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, June 1, 2010

LAWATAN KE ZOO NEGARA

Aku ingat SI Hafiy ni jiwa kental.. kan umah bukan main lagi mulutnya bila di ajak pi zoo. ooomakaighhhhh penakut giler..........hampeh... malas nak bawak lagi. Serik ibu tau.



Dimulakan dengan pic Hadif yang sememangnya steady dari awal hinggalah kami balik. Tak macam abang.. abangnya yang ampun.... badan jer besar tapi hati kecik. Takut sangat binatang kat zoo... nak di ajak bergambar susah nau... macamla binatang tu nak terkam dia.



1st time tengok binatang secara live... teruja pun ada.. takut pun ader.. tapi yang lebihnya jakunnnn... sumer binatang dia takut.. lembu jer dia tak takut sebab dah biasa tengok sebelum ni kat kampung kan...



Tengokla.... macam aku jer yang terlebih exsposed nyer.. dia memang tak bagi kerjasama langsung... tudung plak yang elok aku pakai dah jadi senget benget. Tak senang nak bergambar secara sopan... hasilnya .. macam inilah.. memang dasar penakut la budak ini...


Bawak tok ayah Hafiy sekali.. tapi sayang.. dia hanya jadi penonton setia gajah n giraffe... dah letih nak jalan.. dia duduk jer kat bangku depan bilik ribena. Kami jer yang tawaf 1 zoo.. yerla org tua... nak bawak naik tren tak tahu plak nak simpan stroller Hadif kat mana... duduk jerla tengok gajah n giraffe kat situ. Setia menunggu kami sumer habis tawaf.. kesian tok ayah.. tempat yang tak sesuai utk org tua..lenkali igt Acik Anie... budak-budak boleh la. Takkan aku nak tinggal dia kat umah plak.. kesian plak kontang kanting kat umah.



Lagi terserlah kejakunan Hafiy bila tengok gajah makan. Tapi bila balik umah pandai plak dia tiru aksi gajah tu makan.



Yang ni paling aku heran. Kat burung pun takut..alahhh apa la sangat burung kan..kecik jer....... tak tahu la binantang apa yang dia berani.. sumernya nak takut.. kucing pun.. kalo dulu dia suka sangat gomol kucing.. sekarang jumpa kucing kat atas tangga pun...

"kakuttt....kakuttttt...."

heran aku...

Adik memang steady.. kerjanya tido.. dah tido bangun tgk binatang... no respons... tgk se-tgk-tgk jer la... agaknya dalam hati dia pun tertanya-tanya..

"dimanakah aku...."

hehe.. masa ni aku ajak Hafiy bergambar kat patung singa.. sampai sudah tak naknya..aku paksa gak.... huhhhh..susah tul la.. nangis sambil hentak-hentak kaki... malu ibu tau...

"nak jalan..nak jalan...."



Tgk perangai Hafiy yang makin menjadi-jadi.. ibunya terkangkang keletihan.. tak behave langsung.. sumpah..betul aku tak larat nak layan Hafiy... aku letak kejap kat bangku pun gatal nak nangis.. ntah apa punca pun aku tak tahu... heran... takder motip..



Nak masuk dalam rumah serangga ni rupanya guna tiket lain... not include dalam harga biasa.. ahhh.. tak yah masuk la.... igt nak ambik gambar.. berterabur.... takut sangat babah tinggalkan dia. Baru 2 orang aku control..dibantu plak ngan babahnya.. camner depa handle budak tadika yang datang zoo erkkk..berpuluh-puloh org lebih tu. tabik spring kat diorang...




Kat camel pun takut gak... nak alik... nak alik.... lepas ni malas la nak bawak Hafiy datang sini... mungkin jugak tak biasa tgk.. dalam buku rupa lain.. kat luar lain ..tu aku heran..



Dekat patung elephant ni dia kena paksa duduk atas batu.. masa ni pun dia takut giler babas ngan batu gajah ni.. ape kena ntah... badi apa yang melekat kat badan... agaknya virus ngada-ngada blom terhapus sepenuhnya dalam badan dia. Paksa punya paksa.. hasilnya riak wajah yang tak ikhlas terpamer di dalam foto ini... masammmmm jer........... "huhhh.. tak suka ibu..main paksa-paksa"



Dah la... kalo ikut kan banyak lagi binatang yang tak dapat kami jenguk... masa tak menizinkan.. kesian plak aku tgk atuk Hafiy menunggu dengan setianya kat bilek ribena.. tunggu kitorang tawaf satu zoo..gamaknya petang baru Habis.. lagipun aku cari surau kat situ takder.. ayah aku dah bising la.. zohor dah nak habis.. soooo dalam kul 3.30 kitorang gerak balik Kajang..

Dalam keter bukan main bising lagi... tapi hampeh... cakap tak serupa bikin. Tak nak bawak Hafiy lagi tau.... buat ponet ibu jer...

No comments: