Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, May 5, 2010

SEMUA DALAM SATU…. (Part 6)

Dasat la Acik Anie ni… dalam takder masa banyak plak n3 2 hari i..ni bukan takder masa..terlebih masa ni. Aku rasa mcm pendek jer kisah minggu lepas ni..tapi bila terjemahkan ke dalam blog ni..haiyaaaaa..panjang wooooo….kepala sudah pening..woo… sambung lagi kaaaa?

Yer la…sambung….

Masa kat klinik..dalam duk melilau carik saper yang boleh tumpangkan aku sampai Bintang… nama Hadif di panggil..

Masa tu Hadif tidoo… Alhamdulillah.. sepanjang kat klinik dia tido jer… takder banyak meragam.. dia tahu mak dia tgh susah hati sekarang.. so itu sebab dia tak banyak ragam. Dia bangun masa nak timbang n masa masuk dalam jumpa misi.

Masuk dalam tu.. sheck sumer..misi cakap BMI Hadif tak cantik… tak naik ..bulan lepas 6.2.. semalam pun timbang 6.2. Aku pun dah risau naper tak naik.. sejak demam kena chiken pox hari tu berat dia susut. Pipi pun cengkung jer sekarang. Aku cakap ngan misi dia kena chiken pox.. makanya sepatut semalam kena inject 6 bulan.. tapi kena postponed bulan depan.. katanya dia tak boleh nak cucuk kalo budak demam dan etc la..batuk ker selsema ker…ok la..takper..bulan depan datang la …



Kesian dia.. rupanya demam dia hari tu sebab nak kuar kuman chiken pox ni.. nasib baik bijik yang kuar tu kecik jer.. Kalu nak compare ngan Hafiy dulu..dia kecik sket.. Hafiy tu besar - besar..bapak Chiken Pox tuuu..



Dah siap jumpa misi..tetiba ader org menegur..

Kak Nie datang sorang ker?

Ermmm…sorang..abang tak datang dia hantar jer…balik naik teksi jap lagi

Laaa.. balik ngan kitorang skali la…

Ermm ok gak.. alhamdulillah….tak yah tunggu teksi


Allah temukan aku dengan insan baik hati ini.. walaopun takder aku nak menegurnya..dia yang pelawa aku dulu.. alhamdulillah..

Balik tu aku nyinggah klinik kat area Bintang jap.. ambik MC jap… mintak ubat Hadif skali…balik tu aku jalan kaki sambil gendong Hadif.. dekat jer..dalam 100 meter… OTW tu singgah ambik Hafiy terus.. malas nak turun lepas ni.. kan saper nak jaga Hadif kalo aku turun ambik Hafiy….

Adussss…tamat sudah.. inilah kisahku dari sabtu hingga semalam.. ginilah hidup kita.. selagi ader nyawa..selagi itu kena kerja cari rezeki utk anak-anak..

Untuk suamiku…TQ soo much … sanggup berhempas pulas demi keluarga kita. Nak senang bukan senang...susah senang harap dapat kita tempuh bersama-sama.

3 comments:

Sweetlilcraft said...

kesian hafiy. Itulah ibu kan, membesarkan anak2. Mcm2 kita tempuh .Takpe,ALLAH bg ganjarannya :)

JIVEBUMZ said...

mudah2an hadif cepat sembuh yer sian dia...

Cik Anie said...

ayu- yer la... tgk dia sihat kita senang hati sgt..kalu dia yg sakit..rasa mcm nak pindahkan kesakitan itu kat kita

ila- tq.. dah sembuh skrg..tinggal parut sket2 jer