Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, May 5, 2010

SEMUA DALAM SATU…. (Part 5)

Part 5 mungkin episod last kot….harapla… kerja banyak tertunggak ni.. aku cekalkan hati gak nak buat n3 baru… risau kot ader yang kechiwa bila bukak jer blog Acik Anie.. alaaa…kosongggg…takder update…. Blogger prihatin la katakan..huhuhu.

Sambung balik yer… tak pastila uolss igt lagi pasal kronologi kisah ni kan.. takper la..janji update….

Dalam kul 1-45 aku sampai umah… tgk si kecik terbaring tanpa baju… alaaahaii..kesiannya budak itu.. dah la kurus kering..yerla baru lepas demam kena chiken pox plak…rupanya takder letrik..panas la weyyy… Hadif hanya berpampers.. babahnya mcm biasa dengan pakaian rasmi kat umah.. kain pelikat lalalallala. Tanpa baju… oh seksissss…amat gantangggg …

Terus terkam Hadif peluk cium dia….… rinduuuu….walopon ½ hari tak jumpa… n seraya babahnya berkata..(wahh…feeling Fatimah Busu jap)

Kawan dah tepon… kena pergi site secepat mungkin…pastu camner awak nak gi klinik…pegi bolehla saya hantar.. balik camner…

Takper la wak.. saya balik naik teksi jela..tunggu kat jalan besar..


Ok la..dah decide nak balik naik teksi.. tawakkal jer..harap cepat balik la..Sesampai jer klinik aku tgk dah ramaik insan –insan beranak kecik yang menunggu kat luar….aduuuuhhhh…ramai ni….Sekali lagi masa nak turun Ajeed tanya..boleh ke balik naik teksi.. Kalo ikutkan aku memangla taknak.. susah sgt rasa.. dengan bawak Hadif… panas lagi… tapi nak buat camner.. berkorban….Masa nak turun keter tu Ajeed cakap apa tau…

"Sorry la wak.. kena berkorban sket…… "

Ya la.. bukan sket ni bagi aku…banyak ni.. sebelum ni memang tak penah jadi macam ni.. dek kerana urgent punya pasal..terpaksalah dia pi jugak…sooo nak tak nak…berkorban… tunggu teksi tengah panas kat tepi jalan sambil gendong Hadif.
Tawakkal to Allah…

Masuk jer dlm klinik aku dapat nombor 82…baki yang datang petang adalah dekat 7 org…. sooooo..tungggguuuuuuuu jer.

Dah sampai giliran timbang Hadif plak tak naik..alahaiii kesian budak kecik ni..yerla baru lepas demam..batuk pun tak ok lagi. Dalam masa menunggu giliran tu sempat lagi mata kau melilau cari saper-saper yang aku kenal… nak tumpang balik skali….taknak tunggu teksi… mana tahu kan ader org sudi tumpangkan aku… harap-harapla..

Melilau dan terus melilau. Mulut plak terlebih ramah bercampur dengan muka tak tau malu ..sebabnya sibuk nanya org tu mana dia tinggal… takder la aku direct tanya

"Ko tinggal mana….aku nak tumpang boleh…..? "

Kan budi bahasa budaya kita… mula-mula tu cuit anak dia dulu… alolo…. Comelnya dia..minum air ribena erkk.berapa tahun ni kak….dah boleh cakap erk…anak saya pun suka minum air ni…bla..bal..bla… then baru tanya …

Akak tinggal kat ner?….

Taman Semarak….

OOOO…dekat ngan umah saya ni… Senang tak tunggu teksi kat depan ni kak..

Ntah la dik..akak tak penah naik teksi kat sini plak…

Then…senyapppp….. takdernya dia tanya aku naper aku tya gitu.. takperlla….dia tak paham kot... Usaha lagi…..melilau cari kawan..kot ader yang datang checkup anak skali hari ni… tetiba….

Ahhh,….. malas la sambung…. Tunggu part 6 la plak…

No comments: