Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, May 11, 2010

PROBLEM ITU MASALAH

Saper yang tgh jiwa kacau elok sangat lah baca buku ni..elok bebenor lah pada mereka yang tengah bermasalah sekarang ni. Tapi yang takder masalah sepanjang hidup dia pun elok jugak bacanya... tak rugi ...



Ekceli buku ni telah dikidnap dari umah member En Ajeed... aku tabik betul ngan laki aku nih.. dalam bz dia..sempat lagi dia curik-curik pinjam nak baca buku ni..

Aiii..besor benar masalah awak erk?..

Tapi aku tahu motip sebenar naper dia pinjam buku ni.. sebenarnya buku ni ubat tido jer.. dia ni kalo kerja teruk mesti dapat penyakit susah tido.. so kalu ader buku settle la masalahnya.. atas tilam pegang buku dalam 2-3 minit..gerenti...terlelap sampai pagi... berdengkurrrr lagi...

Malam tadi Hadif tak lena tido... kejap sedar..kejap lagi kan sedar..resah aku tgk dia.. rupanya baru aku perasan naper... Ajeed berdengkur kuat sgt..patutla budak tu tak lena tido...

So kesimpulannya... jangan lari dari masalah..belajar utk menghadapinya.. kerana setiap masalah pasti ada penyelesainnya. Satu lagi yang perlu kita tahu.. Tuhan tu bukan saja-saja bagi masalah kat kita.. Dia tahu kita mampu menghadapi sebab itulah masalah itu dibaginya pada kita.. Sooo... pandai-pandailah kita cari jalannya....

Dan lagi satu.. cuba ckp saper yang tak pernah ada masalah.. bahagia la ko macam mana pun sikit sebanyak mesti ader masalah.. tipulah lah kalo ko cakap...

"ohhh aku bahagiaaaaaa..... tak pernah gaduhhh...." cehhh.. hipokrit...

Kannn..kannn?...