Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, April 13, 2010

SAMBAL BILIS NASI LEMAK



Resepi yang direquest oleh CT...Senang sajor Tie... macam biasa la..

Bawang putih
Bawang Merah
Lada Kering
Blacan Sket.
Bawang Besar yang warna putih tu.. apa nama bawang tu aku pun tak tau...

Semua bahan kat atas tu blender skali...

Asam glugor - nak guna asam jawa pun boleh. Nagi aku asam gulugur lagi senang tak yah nak bancuh-bancuh..tapis lagi..

Tumis sumer bahan tadi masukkan bilis jer la.. ..dah hampir kembang bilis tu taruk asam glugor tadi...garam & gula sket...pastu campur skali dengan bilis tin.. bilis tin ni dah manis tau..kalo ko tak nak taruk gula pun ok.

Itu sajorkk......

2 comments:

nalhuda said...

tq cik anie...pg sabtu ni kalo tak ada aral aku nak buatlah...

Cik Anie said...

huhuhuh.. insya allah..takde aral kot