Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, April 12, 2010

MALAM YANG SERAM

Boring kan hari Senin.. Saper yang punya semangat kental kerja hari Senin..meh sini Acik Anie bagi anugerah. Nasib baik aku punya blog. Bolehla aku membebel kat sini, kurang-kurang boleh lupa pasal boring kejap.

Sebelum citer pasal seram nak citer sket pasal aku blajar bawak keter semalam. Ek elehh senang giler rupanya…. Tapi kena igt step la plak. Tapi aku tak puas hati sgt kat cikgu tuh.. dulu yer-yer nak bawak aku blajar kat Broga…. Alih-alih semalam pegi tempat lain. Alasannya parking kat Sg. Buah senang… Sungai Buah?…yes Sg Buah..nunnnnnnnn kat area Dengkil sana.. punyala jauh tuuuuu…… Sabar..Takperla.. aku ni jenis yang senang bela.. asal jangan ku pijak-pijak kepala aku dah.

Tapi kalo ikutkan memang ok gak..sebab kat Broga..parking dia dah pakai yang batu tu… alaaa.. nak cakap camner erk… maksunya parking ikut spec baru.. mcm real punya parking. Kalo kat Sg Buah masih guna tiang lagi. Gitula…

Dah stop la citer pasal blajar keter.. minggu depan pegi lagi… ermm macam best plak.. tak sabar ni tunggu minggu depan.

Serammmm….memang seram.. salah aku jugak saper suruh aku terlebih peramah. Uollss igt tak pasal adik aku yang kehilangan baju kesayangan dia. Kalo saper lom baca boleh klik sini.

Semalam masa aku bawak Hafiy jalan-jalan kat beranda budak yang datang tanya pasal nota tu menegur la.. dia tanya pasal baju adik aku tu.. dah jumpa lom.. aku cakap lom lagi.. Takperla… dah lupa pun pasal baju tu..tuannya pun dah balik pun tu..Pastu dia cerita pasal budak umah dia kena histeria plak…


2 minggu lepas 5 org budak umah ni kena hysteria..

ooo yer ker… alamak..takutnya.. kenapa?…camner leh kena..

Hantu raya… kat umah ni selalu dgr bunyi org main air dalam toilet..budak kat umah ni selalu kena kacau sampaikan sumer tak nak tido dalam bilik… sumer 7-7 tido kat luar..

Macammana leh tahu hantu raya.. ?

Bomoh yang datang haritu la cakap.. dia ckp kitorang sumer ganggu tempat dia..kencing atas dia…org flat ni jugak yang bela.. tukang bela tu popuan..tapi hantu raya tu tak nak cakap saper tuan dia.. takut tuan dia marah…ada 2 ekor.. 1 rambut panjang… 1 plak badan besar…. Dia nak usik 40 org perempuan…

Laaa yer kerr.. takutla.. sebelum ni pun budak umah depan ni ada kena hysteria.. dah balik kampung pun budak tu…sorang jer… kalo sini 5 org kena..hari tu sorang..baru 6 org… lagi 34 org..saper tu…. Waaaaa…takuttttt…

Budak 5 org yang kena hari tu pun sumer dah balik kampung…sejak panggil bomoh hari tu takder la di kacau lagi….


Yang aku tak tahannya bila dia cakap bomoh tu tangkap hantu isi dalam plastik bintang..setahu aku la..dari citer² dalam tv dia guna botol ker aper ker yang tertutup rapat.. bomoh ni terror sungguh pakai plastik Bintang jer..pastu siap boleh tertinggal dalam umah lagi..sampai kat tangga baru dia teringat.. naikkkkk balik ambik plastik tu..yang paling klakar siotnya bomoh tu cakap hantu tu suka kacau sebab budak² umah ni seksi-seksi.. benda tu duk bertenggek katt tetek..adussss.. ada jugak..

Uolls percaya tak dengan menda² gini.. aku dah mula takut dah.. sebab sebelah jer ngan umah aku.. Malam tadi nak bangun buat susu Hadif pun macam² aku bayang… Hadif plak magrib semalam menangis punyala kuat… air mata tak keluar..nasib baik ader air penawar.. pastu aku teringat budak tu cakap..kalu ader lalat malam-malam buta..mesti benda tu nak buat kacau..kebetulan malam tadi ader 2 ekor lalat pulakkk…byk sgt kebetulannya… kat ruang tamu satu.. pastu kat bilik belakang satu aku jumpa..

Pastu pagi tadi plak..dekat sejam Hadif bangun berjaga.. resah gelisah tak nak tido… Kalo korang la.. korang pikir apa.. takut wooo.. aku memang tak nak pecaya ngan benda-benda gini.. tapi…ntahla..terpikir jugak.

5 comments:

nalhuda said...

hahhaha..hantu...iblis lah tu. mmg iblis kan suka org seksi..namanya pun syaitan...kalo aku pun seram..dgr lak citer..kalo tak dgr tak per lagi..huhu...harap2 tak ada apa2 lah..

Cik Anie said...

memang pun.. selama ni selamba jer 2 3 kali bangun buat susu.. malam tadi jer.. kalo aku tak dgr pun

ita cutevirus said...

eerrkkk..
acik anie, kalo ita pon teeeerrrrpk jugak kekadang.. seram jugak ye acik anie...

Cik Anie said...

ita...huhuhu..tau takper..pepagi kan senyap jer.. bunyi org berdengkur pun dah pk macam2 dah

cam studio said...

Sentiasa putar bacaan surah al baqarah dlm umah insyaallah..lari la hantu tu.. macam umah saya laa..bru stat duduk sorg2.. 3 hari 4 mlm saya xlena di ganggu dengan mimpi seram...dan bunyi2an..trus putar bacaan al baqarah setiap mlm berturut2 trus ilang gangguan..lega skrg tiada lagi...