Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, April 16, 2010

LONELY

Sunyi sgt kat Ofis hari ni. Biasa rehat hari jumaat aku tido… bila hari ni aku makan kat kantin.. alamak..takder member nak makan.. Kak dilla pun kuar tak ajak pun kita sekarang. Ye la… akak dah ader kawan baru….Ye la pahammm.. kita takder keter nak kuar makan kat luar. Tapikan… aku ni segan sket kalo tetiba nak cakap….

“ uollss nak kuar erkk. Nak ikuttttt…..”….

Ishhhh…sogan..sogan mak ehhh…org tak ngajak kita pun takder la nak ikut..huhu. Takper… besok pagi sambung blaja keter.. tak sabar nak bawak keter sendiri…. uhukk.uhukk.. sedih ni…takper… :(

Terasa ada yang terbuku dihati andai 1 hari aku tak hapdet blog. Kan hari tu aku duk crita pasal susah aku nak ambik budak 2 org kat Taska…yerla..1 tangan nak pimpin abg.. 1 tangan lagi nak dukung adik… mana nak pegang beg aku…pastu beg budak 2 org tu lagi…pastu kena jalan dalam 200m.. dah tu….kena naik tangga lagi.. nasib baik tingkat 1 jer..kalo tingkat 2..3…aduhhh…pencen aku kerja kat sini. Tu sebab aku kena cepat-cepat dapat lesen… bukan utk senang datang kerja..nak ambik anak pun senang sket.. tapi still kena naik tangga lagi.

Si Hafiy kalo nak naik tangga mesti nak kena pimpin.. bukan dia tak boleh naik sdiri..bolehhh..tapi … hazabbbb..dia naik 1 tangga...dia stop keja 2 minit.. tgk motor la.. tanya itu ..tanya ini… 10 min lom tentu sampai lagi.. 10 minit tu baru kat anak tangga ke5.. gitula ibaratnya… slowwww sgt.

Tapi… tuhan tu Maha Kaya Maha Pengasih..Maha Pemurah betulll…. Sampai hari ni boleh kata.. ada saja org yang sudi membantu… kadang² pengasuh yang tolong hantar sampai tangga. Pernah sekali ada insan tolong pimpin Hafiy naik tangga. Rupanya tidaklah sesusah yang aku bayangkan.. dalam kesusahan tu ader gak sedikit kesenangan.. alhamdulillah..

Semalam adik aku yg lelaki tu ambik Hafiy.. aku boleh dukung Hadif tanpa gangguan….Terima kasih pada mereka yang sudi membantu.. walopun aku tahu…mereka² ini takkan baca blog aku…

Gurau jer kak.. jgn marah…

9 comments:

prema said...

alah. ciannyer.. xtaw pun akak keseorangan ari nih.. keter kita masih ada tmpt utk seorg lg.. sory yerk.. nxt time ki gi nnt, kompom akan ajak akak sekali.. :D

Cik Anie said...

hahahha... yer la.. prema pun dah berteman.. kita jer yang takder...sebab tu tido jer setiapp hari jumaat..

Nanthinee said...

alah cian ner... tak pe laen kali kute kuar sama2. sorry ler kt langsung tak teringat akak. yalah dah lama kite tak mkn sama2

Nanthinee said...

alah cian ner..... tak pe nex time kt kuar sama2 erk kak.
tulah kdilla nih langsung tak nak ajak k.anie

Cik Anie said...

tinie---yer la..kita kat bawah s0o0rang jer..org atas skang ni dah taknak geng ngan kita la

♥naematulsaadahismail♥ said...

ni kak dila dh baca lum pos ni.. hikhik...
sian kak anie. next time kena wat ladies' days out. berjimba kat mana2.. ngee

Cik Anie said...

huhuhuuh...ok gak tu.... mesti best...

pelangikota said...

opsss sorry ler sbb akak pn skrg ni tumpang org jerk ... ntilah lps2 ni kt g rewang sama2 ekkk

Cik Anie said...

aku baru baca ker.. allaa. dah basi la... takper la lenkali kita kuar yer