Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, April 21, 2010

JOM BACA BUKU



Korang risau tak kalo anak korang tak minat nak belek buku. Aku risau weyy.. sekarang Hafiy lebih pada kereta jer…..

Ekceli sebelum ni dah banyak buku kami belikan utk Hafiy. Pada awalnya memang dia ada tunjuk minat nak baca buku.. allaaaa bukan baca pun..sekadar minat nak tgk gambar kat dalam tu pun dah kira baik. Tapi sekarang makin susah nak tgk dia sentuh buku dia tuh.



Apa yang dia tahun sekarang.. car..car..and carrrrr…. Kalo pegi kedai mana-manapun..gerenti aku terpaksa bayar “cukai” kat dia dulu sebelum dapat beli barang lain. Sampai dah tak muat bakul kat umah penuh ngan mainan car dia tu. Macam-macam pattern..ada yang takder lantai… tercabut bumbung pun ader.. tayar senget sebelah…takder tayar langsung pun banyak. Yerla..aku beli pun stok kedai 2 henggit jer, mana nak tahan.

Sekarang balik taska mmg aku akan ajak dia membaca terlebih dahulu.. kalo dulu dia dudukk.. tgkk..sebut sampai lah ke Z.. tapi sekarang..bukak jer 1 muka surat…trus dia rampas then belek muka surat yang last skali.. pastu dia cakap apa tau..

Bisss…bisss… (habis)

Ishhh.. banyak la songeh muka ngko.. baru start mukasurat pertama ko dah cakap habis yer…



Ni yang latest aku beli… baru oder..hujung bulan baru sampai. Murah jer RM20…Macam biasa la..ABC sampai Z…

Pastu ader yang kecik tu….Macam A kan..sumer benda yang mula dengan abjad A dia tunjuk situ. Kalo anak tu bawah stahun aku rasa tak sesuai kot.. kot dia igt kek plak yg kecik-kecik ni. Kang lepas satu satu ilang. Jenuh kang…

No comments: