Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, April 22, 2010

CHEF KONON

Malam tadi adik aku datang umah. Kebetulan masa tu kami baru lepas masak tau.. KAMI ok....

Menu semalam Ikan Siakap Stim dalam kuali sajork. Main campak jer.. kataaaa Chef kannnn ... makanya harus masak main campak saja.. cuba peratikan selebriti chef... diorang masak main campak jer kan.. sooo utk nampak macam chef ...sila masak main campak ajer okkk...

Aku pun pelawa la dia makan skali... Ajeed pun...

Tak per la kak.. aku nak makan kat umah la .. dah masak pun...

Cewwahhh.. eksen jer.. biasa ko sapu bersih jer... malam ni menolak plak... tak puas hati....aku usul lagi soalan kat dia

Ko masak apa?..spesial sgt ke?. sampai tak nak makan sini
Masak gulai ayam (klantan panggil kari tu gulai)..... sedap kak... pandai aku masak...nampak macam Ma(mak aku) yang masak.. sambil sengih-sengih bangga...

Cehh.. tak tahannya ko masuk bakul angkat sdiri...

Ko buat mcm mana?.. cuba citer sket...
Aku masuk santan bawang sumer..kari.. pastu masuk ayam la...tunggu sket.. masak la.. sedap kak mcm Ma buat aku tgk...

Sekali lagi dia cakap mcm mak aku buat ......koooooonoooon...

Habis ko tak tumis dulu ker...?
Tak la.. masak gitu jer.. kena tumis dulu ke kak?....

:)..... sedap la sgt....

No comments: