Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, March 15, 2010

PAGI YANG :(

Hari ni dah masuk minggu ke-3 dalam bulan March.. Cepat sungguh masa berlalu. Asalnya cuti sekolah ni mak aku nak datang sini. Aikk salam tepon dia.. macam² alasan di baginya.. tiket ader lagi ker?... biri camner?... dah nak buka skolah la....padahal baru jer start cuti.. Takpela ..aku paham.. lenkali ader lagi.. lenkali tu ntah bila la..

Aku pun ntah bila boleh balik kampung.. Ajeed dah start bz skrg.. dia dah kabo awal² dalam masa 2 bulan dia bz..takleh nak balik kg. Plannya nak balik bulan 5 ..hujung bulan 5..tapi tak tahula...tgk keadaan dreber la.

Semalam balik Klang..tgk org tua.. kebetulan 3 dari 6 ipar aku sumer balik.. so ramai la sket..takdela aku boring.. kalo turn family kite jer balik.. ya allah.. boring siotttt..... Ajeed faham jerla .. balik sana tido jer kerjanya.. maklum tido kat kampung ni feelnya len macam sket... aku dah boleh baca schedule dia balik kampung..

Kalo dah ramai² ni paham² jerla.. makan jerla kerja... tambah² kalo along yang ader.. dia memang pandai buat kuih. MIL aku hanya prepare lauk utk makan.. yang lain tu sibuk buat kuih.. Mula² kuih seri muka.. mak aihhh sedapnya.. lemakkk betul pulut dia.. pastu aper nama yang atas tu.. yg tu lagi sedap..sumer cukup.. lemak berkrim disukai ramai.

Dah hampir licin kuih seri muka..akak ipar yg kat Klang datang bawak lepat pisang plak..pun sedap jugak.. mula² cam segan la plak nak sambung makan lepat.. " aiii nampak tuan kecik jo.. makanya...mai aiiii....mano simpannya...." sorry i memang tak bela hantu raya....ahhhh.. makan jer..rezeki ada depan mata... cubala sebijik... huihh sedapnya.. cukup ngan manisnya.. rasa sket² masam.. pisang nangka ke kak?.... ehh macam nak sebijik lagi la... takpe..aku gunakan si Hafiy.. "Hafiy nak kuih tak?"... semulut jer utk Hafiy..yg lain aku habiskan..huhuhu.. bijak.. Hafiy pun sporting...

Dah petang tu... akak ipar yg buat lepat pisang tu.. "Long.. dah lama tak makan kuih bendera"... dalam hati aku.. kuih bendera....camner erk.... yehh makan lagi... rupanya kuih bendera tu a.k.a..kuih lapis... dah suh anaknya pi beli santan plak...tak lengah lagi trus diorang masuk dapur...aku tukang basuh kukusan...hehe..berat tuh.. kaco² sket mana yang patut... "eh..lama tul kuih ni nak masak"..aku dah nak balik dah.. nampaknya cam takder rezeki nak makan kuih ni... takpe la.. dalam kul 7 tunggu tak masak gak.. aku pun blah jer.. maunya cepat masak kalo slapis² kena kukus.. takper..takder rasa kempunan sgt..dalam kul 8-30 sampai Kajang.. nasib baik sempat Magrib... tunggu kuih sgt..hampir terlepas..

Balik trus masak nasi.. lauknya bekal dari kampung..pajeri nenas.. balik goreng ayam sajorkkk.. eh..ader pulut kuning..camner aku boleh tak perasan masa kat sana.. cantikkk...kena ngan rendang... sabtu lepas Ajeed buat rendang...kat aku ader kabo nak makan rendang... sedappp..walllahhh...cayala rendang En Ajeed...sebelum makan bahagikan tugas aku mandikan Hadif.. Ajeed mandikan Hafiy.. adil kan...

Dah settle makan sumer..mandi... bentang toto depan TV.... satu bantal utk Hafiy.. tengahnya aku...selimut skali.. tepinya Hadif... yang lain² dalam bilik Ajeed n Cik Suenya....layan King Kong jap... sedih jer yg last² tu.. ermmm.. mata pun cam kejap kecik..jap lagi besar... umpp.. tido jerla... tutup TV..tarik selimut..

Gud night sumer....

Pagi tadi rasa....aduiiii.. malasnya nak bangun....tak boleh jadi nih......kerja..kerja... duit attandance 100 dalam tgn bulan ni...caiyokk... julung kalinya Cik Anie dapat merasa duit utk elaun kedatangan....

No comments: