Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, February 4, 2010

DAH AGAK DAH

Salam pagi Khamis.. moga hari ini membawa seribu keberkatan di atas aper jua pekerjaan yg kita lakukan.
Sebenarnya ader citer yg nak dikongsi bersama korang.

Malam tadi tak lena tidur dibuatnya, bukan sebab anak-anak, tapi sebab jiran depan umah aku. Budak bujang..adalah 3 4 org tinggal situ. Pagi tadi sempat lagi lepas bangun tido aku buka pintu menyibuk tanya kenapa ada bunyi terpekik terlolong dlm kul 1pagi sampaila kul 5..subuh baru reda...

"Budak kena histeria kak".....
"Siap panggil polis datang lagi.. diorang igt nak bawak pi spital..tapi polis tu tak bagi..takut kena charge sakit mental..."
"terpaksa talipon family terdekat dia datang ambik"

OOOOO patutla....

Pastu pagi ni aku citer ngan Ajeed pasal ni.. dia memang tido mati.. aper jadi pun takkan sedar.

"OOO yer ker.....awak tahu tak naper Hadif nangis jer tak berenti 2 hari lepas..."
" Ader benda ngikut saya balik"...

Patut la pun..seingat aku la.. aku tak bawak dia kuar pi mana-mana dlm minggu tu.. mcm mana leh kena..tu aku heran...rupanya pagi tadi baru pecah cerita ni...

Rupanya minggu lepas dia darri bangunan yg lama terbengkalai.. dan ON balik projek situ... dah berpuluh tahun bangunan tu terbengkalai...katanya lagi.. tuan company yg ambik alih bangunan tu siap panggil bomoh lagi ..nak pulih semangat tempat tu..penuh ngan asap kemiyan. Bayangkan bangunan 36 tingkat... seram aku mendengarnya.

Mintak-mintak lepas ni dijauhkan dengan gangguan dari makhluk yg kita tak nampak ni.. Tapi Ajeed sdiri mengaku.. memang seram masa dia buat kerja kat tingkat 16 tuh...tu sebab kalo dia sampai tengah malam kat umah.. dia melepak kat luar dulu sebelum masuk umah..

Ermm tak tau la.. nak percaya ke tak dgn benda mcm ni.. tapi yg pastinya aku mmg serik tgk Hadif menangis tak berenti malam tu...

4 comments:

ita cutevirus said...

adess acik anie,

bukan tanak percaya benda² ni, tp, kite tau kan, iblis & syaitan pun ciptaan ALlah & ia wujud..

kalo hasben acik ani balik tgh malam, suh die tanggalkan baju & seluar yang die pakai kat site & tinggalkan kat luar (4 sure la da standby baju lain..)

pastu amek wudhuk kat luar umah... itu petua dari mak ayah ita.. sebab benda² halus ni kekadang die ikut baju (kate mak ita)..

tp, alhamdulillah laaa.. stakat yang ita buat cam tu ok lagik..

aCik Anie said...

hehe..byk gak cara er.. tadi member kat face buk kata ambik ranting..pukul2 kat badan..ranting tu letak luar rumah..daripada kena mcm hadif ader baiknya kita buat.. kalu kalo cara ita tu tak sesuai.. sebab tinggal kat flat.. oii bahaya kalo salin baju slua tgh2 koridor tuh...

ita cutevirus said...

adess cik anie..

tak tau la pulok acik anie dok flat.. ala, buleh je... suh en somi tu tukar baju kat mane² stesen minyak, pastu amek wudhuk...

tinggalkan baju tu kat kete @ moto kalo nak masuk umah..

aCik Anie said...

hehehhe.. tu la singgah kat tol mana2 yer tak?