Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, February 10, 2010

1988 DALAM KENANGAN



Alahaiiii sooooo sweettnya Cik Ani oiiii.... Agaknya mana satu yg nama Cik Anie tu.. saper boleh teka.. Pic ni kalo tak silap tahun 88 masa ni...jadi maknanya aku baru 10 thn...kelas 4 gitu....

Sesungguhnya akulah manusia yg paling sopan kat atas dunia... ambik gambar pun bukan main rapat lagi kaki tuh.. rambut plak..ala ala pekan... kalo buku teks skolah rendah dulu Yapin.. Masa dulu kalo dapat ambik gambar dah kira hebat la tu... bangga sgt² sebab jarang benar dapat jumpa kamera. Kalau ader pun cikgu jerla yg mampu beli kamera. Tu pun yg besar gedabak... baling anjing boleh pengsan tu...nasib baik ader gak...

Gambar-gambar lama gini boleh buatkan kita tersenyum..ehh bukan senyum tapi ketawa terbahak-bahak sampai tak hinggat dunia sebab masa ni baru kita tahu dan secara otomatik kita akan cakap.. "ya allah.. jakunnya aku masa ni"....

Kembali pada zaman 80-an dulu..main masak-masak bawah rumah...periuknya pakai tin MILO... nasinya plak..pasir.. daun kayu tu..kononnya sayurla... siap pasang api lagi nak masak nasi tu.. hampir terbakar baju aku....ohhhhhh indahnyaaaaaa... nasib baik 1 badan tak terbakar...indahla sgt.. kalo dah dasar tak reti nak duk diam-diam....

Tak sempat pakai selipar pun takper la.. janji Cik Anie menten ayu gitu

2 comments:

[-suziey-] said...

ouh terimbas memori lama..yezza kita 80's baby:)

Cik Anie said...

adik suziey la nie... cam tak sesuai jer... tak kisahla janji memorinya tetap indah