Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, January 11, 2010

HUJAN punya pasal



Citer ni berlaku masa aku dalam pantang hari tu..aku tetiba teringat sebab Kumpulan HUJAN muncul dalam AJL sat tadi. So cepat-cepat aku mintak ijin masuk bilik nak guna laptop Ajeed.
Dalam kul 2-00 adik aku cakap dia nak pi KB nak tgk HUJAN buat show. Aku cakap ngan dia,, tanya la Ma.. KB jauh nanti malam plak sampai umah., risau plak org tua tu.. tapi dia cakap takut la nak bagitau Ma... so akulah tukang bagitaunya. Seperti yg di jangka memang Ma aku tak bagi.. tambah-tambah dia popuan kan..balik jauh-jauh malam.. mak mana yg tak risau...

Tapi citer ni tak habis di sini.. budak ini adalah seorang yg degil.. masa mak aku masuk semayang sempat lagi dia cepat-cepat masuk keter..di pegi jugak... SUBHANALLAH.. mengucap aku... terpaksalah aku berbohong ngan mak aku yg dia kuar CC jer..konon nak isi borang... tapi percayalah aku hanya bohong sunat...

Lebih kurang dalam 1/2 jam dia pergi baru aku perasan..masa dia kuar tadi dia dah bunuh anak kucing yg parking bawah keter.. sebab nak cepat sgt .. dia tak perasan yg kucing tu tgh tidur bawah keter...

Aku pun call dia...

aku: Dik.. mu tahu tak..mu dah bunuh kucing tadi tau...
Dia: Laa, yer ker..
aku: Yer la.. banyah darah kuar ni.. sampai terkeluar bijik mata dia..kesian kucing tu...
Dia: Aku tak peasan la.. kesiannya..
aku: Ko tak takut ker.. dah la ko kluar tanpa izin Ma.. pastu bunuh kucing lak..ntah-ntah tuhan dah bagi signal taknak bagi ko pi sana..
Dia: Kakk.. ko jgn cakap gitu aku dah rasa bersalah ni.. ko rasa aku patut patah balik ker..?
aku: ko pikirla sdiri mana baik..mana buruk ..ko dah besar

Dalam 10 minit lepas aku letak tepon... aku sms dia...
Ko Kat Mana Ni....
Aku DAH NAK SAMPAI KB....

Cinabeng ... dalam dia risau tu rupanya dia teruskan jugak niat dia tu....LANTAK la..
Dalam kul 6-00 aku tgk dia balik...aku tya dia..

camne..best tak konsert HUJAN...
Takder pun.. berita palsu aku dapat... mmg ader majlis kat dewan tu..tapi...
tapi aper?

'

'

'

'

'

Majlis untuk budak TADIKA terima sijil....

Kwa..kwa..kwa.. gelak setan aku.. PADAN MUKA...itulah.. akibat tak nak dengar cakap org tua..
sampai sekarang kalo Kumpulan HUJAN muncul kat TV aku igt citer ni..
Waima hujan turun pun automatik aku tersenyum sumbing sendiri..geh..geh..geh


Inilah peminat fanatik HUJAN...

No comments: