Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, August 24, 2009

Ader Petua Tak?

Nak kasi lebih tenaga sket musim poser ni. Nasi aku rasa dah banyak aku makan sahur tadi.. tapi rasa mcm tak larat jer. Aku tya ngan boss aku.. katanya minum pati ayam brands... tapi aku tak penah makan mender tu.. rasa camner erk?.. ader tak makanan lain yg boleh bagi tenaga extra di kala aku diambang "KELEMBIKAN" ini....
tolonggggggggssssssssss...... kalah ngan budak Tadika ....

Aku yg lembiksss...
Cik Anie...


Pssttt: Reena.. u ok ker?

Friday, August 21, 2009

SELAMAT BERPUASA SUMER...

SELAMAT MENYAMBUT
RAMADHAN AL MUBARAK


Ingin MEMOHON AMPUN DAN MAAF jika ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengaja, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmatiAllah S.W.T, Insya'Allah.

Salam Maaf & Ikhlas
Cik Anie dan keluarga.



Pstttt: Gambar lama .. kira aci la erkkk...

Friday, August 14, 2009

Aksi Chef Hafiy

Pepagi lg Hafiy dah masuk dapur nak tolong aku masak nasi goreng. Sekarang ni pantang aku ke dapur ..mula la dia ikut skaki. Kalau aku buat kerja lain like jemur kain ke lipat kain ke dia tak kisah sgt,. Tapi kalo tgk jer aku masuk dapur... ketiikkk....bunyi dapor gas.. mula la dia gabra semacam.. tgk2 dahhhh bergayut kat kaki.. so utk menutup mulutnya terpaksala aku bagi apa saja kerja yg dia nak buat.


Chef yang seksis..hanya berpampers sahaja....


Lumat ke idak tuuuuuuu...............


Bukan main lagi lentik jari manis tuu... kalah chef wan nihh.. camner bawang nak hancur...


Psst: Penat nyerr jadi surirumah sepenuh masa...:p

Thursday, August 13, 2009

Salam..

Salam utk kegkawan semua... adalah dimaklum masuk hari ni hari ke-3 aku MC. Bukan sesajer MC..doc yang nak kasi..takyah mintak..Makin teruk plak aku tgk mata aku. Merah giler...... adoii. pepagi plak susahnya nak bukak... mcm ader gam melakat. Macam ni rupernya sakit mata ya.. sebelum ni mana aku penah kena.


EEEEEE................ hantu mau makan budak...


Psst: Ader org cakap doa utk elak H1N1 tu sesat.. Baik korang takyah baca la... aku pun lom praktik lagi..nasib baik.....

Monday, August 10, 2009

Doa utk Elak H1N1

Kat mana-mana jer kita dengar ramai yg bercerita pasal penyakit berjangkit ni. Baru dapat email dari sorang member ader doa utk elak penyakit berjangkit mcm H1N1 nih..


(utk tumbesaran sila klik pada image-rasa mcm dah terang..takyah nak bersuluh lagi..:p)

Bacalah selepas solat sebanyak 7 @ 21 @ 40 @ atau sebanyak mana anda mampu.. baca 7 kali pun dah ok..janji kita yakin bahawa SETIAP PENYAKIT YG DATANG ADALAH KEHENDAK ALLAH S.W.T dan KITA SIHAT WALAFIAT PUN KEHENDAK-NYA JUGA...SEMUANYA KERANA DIA...


Pssst : Sekadar nak berkongsi info.. tiada niat nak jadi ustazah... hehe

Mataku Sepet

Sebelum bercerita tentang tajuk diatas..(ceeewahh..skima giler) aku nak citerr sket pasal cuti minggu lepas.. yihaaaa..balik kampung. Best giler.. rasa mcm tak nak datang.. namun apakan daya.. rezekiku dibumi Selangor.....

Masuk balik citer pasal tajuk kat atas.. minggu lepas sibuk pasal mata Hafiy sakit. Sebab berjangkit kat Taska. 1 taska tu leh kata 90% dah berjangkit. Minggu ni aku plak yg berjangkit dari Hafiy.





Dia dah elok dah.. cuma taik mata la sket2 ader kuar.. Nasib dia baik sket ..sebab aku tgk budak lain 2 minggu pun tak baik-baik lagi.. Hafiy kejap jer.. aku rasala sebab ubat yg aku guna kot.. aku tak taruk ubat klinik.. aku guna ubat kampung biasa jer... (akar kayu)..




Alih-alih aku plak yg kena kuman Hafiy... Tapi takper..aku sukerrr..hehe.. besok aku nak gi klinik mintak MC...paling koman pun mesti doctor bagi 3 hari kan...ermmm..bestnya yillek kat umah... aku sajer taruk ubat mata tu sket-sket..taknak kasik sembuh awal.... jgn jeles yer kengkawan.. kalu jeles meh sini nak kasi kuman tu hinggap skali kat mata korang...hehe

Wednesday, August 5, 2009

Cerita Semalam

Salam sumer. Gud moning... semalam aku MC.. kebetulan plak semalam aku ader appointment kat Klinik Sungai Ramal. Elok la... trus aku cancell cuti 1/2 hari aku tuh. Semalam gak kena cucuk kancing gigi...sakit woo.. nak tido malam tu pun rasa berat jer... masa ngandung Hafiy dulu takder rasa gini.. kali ni sumer serba tak kena. Misi pun bising kat aku semalam sebab timbang tak naik.. bulan lepas 49... semalam pun 49 gak... Ajeed kata aku makan memilih,,tu sebab tak naik.. dia tak paham org ngandung selera dia len macam sket. Tak kisah la.. malas aku nak gaduh-gaduh sebab skrg aku tgh hepy... meraikan kemenangan... kemenangan apakah ituuuu?..... jeng..jeng...jenggg

Korang igt tak yg pasal MGTT test bulan lepas.. ala minum air gula tu....semalam masa jumpa misi berdebar-debar plak aku tunggu result dia... korang agak-agak la aku kena kencing manis tak...?

HEPY NYERRR....
Takyah nak ulang alik gi klinik ambik darah
Takyah nak kuar umah pukul 10 malam pi ketuk bilik bersalin spital kajang semata-mata nak ambik darah yg tak sampai 5 titik pun
Takyah sibuk-sibuk pi jumpa pakar pemakanan kat Spital kajang....

Nampak gaya aku kena control sdiri la.. sebab aku pun konpius .. aku memang takder kencing manis ataupun sebab aku minum tak sampai 4 teguk.. tu pun ujung-ujung lidah jer..takperla..janji aku tak kena ulang alik pi ambik darah...

Berbalik pada citer Hafiy demam.. opsss..lupa nak kasitau.. result MGTT test aku tuh... Sebelum minum air gula 4.2..lepas minum 4.1.... ader ker turun plak... ok la erkkkk...

Pasal Hafiy tu... Isnin malam masa ambik dia kat Taska bukan main lemah lagi badan dia.. dengan selsema..batuk.. demam... lagila aku risau.. pastu pengasuh dia cakap plak... sepanjang hari tido.. makan pun selang seli ngan tido. Makan semulut... merangkak pi kat toto dia tido balik.. begitula sampai habis.

Malam tu dalam kul 11 aku trus ajak Ajeed pi klinik 24jam. Punyala ramai.. masa aku pegi tu yg tengah menunggu nak jumpa doktor pun dalam 19 org. Adoiii lamanya.. badan Hafiy plak makin panas.. suhu cecah 39°c. Tiba jer giliran Hafiy.. trus doktor masukkan ubat bontot.. Ajeed ade tya doctor tu.. camner nak kesan H1N1...
Nak tahu aper jawapan doc... kalau stakat demam camni..kamu pi spital dia tak layan...sebab kes demam camni byk sgt.. kecuali kalau demam tak kebah-kebah..dlm seminggu lebih.. pastu napas..turun naik mcm susah nak bernapas.. muntahh.. atau kerap berak.. makan pun tak nak.. baru diorang akan ambik kes ni...

dlm hati aku berkata-kata " takkan dah nak mati baru nak check betul-betul...."

Tapi alhamdulillah... mlm tadi Hafiy beransur pulih.. demam pun takder.. sumer dah beransur baik.. terima kasih banyak² pada kengkawan yg tinggal mesej kat n3 sebelum ni..

AKU RASA CAM PANJANG JER N3 KALI NI...MESTI KORANG BORING..SEBAB GAMBAR PUN YILEKKKK

Monday, August 3, 2009

H1N1

Dari sehari ke sehari makin menjadi-jadi plak wabak ni. Aku pin dah macam pobia .. asal Hafiyy demam jer otomatik aku igt H1N1. Nauzubillah. Balik ni kalo demam Hafiy tak OK lagi kena gi klinik. Masuk hari ni demamnya dah 3 hari. Yg aku tak sedap hati .. bagi jer ubat dia ok.. habis ubat..demam balik..
Sat tadi AJeed tepon:

Ajeed: Semekum.. wakkk...
Aku: Komsalam... naper wakk...
Ajeed: Anak Sahai H1N1 positif la.. sekarang kat ICU...
Aku: Adoiiiyaii... camner Hafiy erk....
Ajeed: Dia ader muntah tak..
Aku: Setakat ni takder lagi.. tapi kalo taik dia tu nampak macam nak cair la sket...
Ajeed: Sahai cakap anak dia..demam..muntah cirit birit...batuk..
Aku: Hafiy pun ader batuk gak tu.. risaula saya wakk...
Ajeed: Takper awak tepon taska dulu camner hari ni.. kalo tak ok gak malam nanti kita gi klinik...

Si Member Ajeed ni kerja atas kapal.. so terpaksala dia turun kapal lagi awal dari yg dijangka....Lagipun anak dia tu baru 8 bulan... kecik lagi weiii.....camner erkkk?..Risau.. risau... ajeed kata.. KKM menjangka wabak ini akan menyerang 28000 rakyat malaysia.. ntah aku pun tak paham...boleh jangka-jangka ker?...

Pstt: Pagi tadi berita pun ader cakap 2 lagi kes baru.. kalo gitu kes kematian ke7 la.....jgn igt kita terkecuali.. ader kemungkinan kita mungkin akan dijangkiti.. berhati-hatilah duhai kawan-kawanku..