Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, September 29, 2009

Raya Punya Citer (Part 3)

Raya ke3 pagi aku gerak balik Klantan.. hepynya....tambah plak jalanraya clean & clear... perjalanan yg lancar....
Raya ke4 kitorang dah plan nak buat kikah Hafiy...tapi aku tak risau sebab sumer mak aku dah settle... barang2 sumer dah beli... (Sayang Maaaaa)... aku bagi duit pun dia tak ambik.... baiknya mak aku.. dia memang gini.. utk cucu sulung setiap org anaknya sumer dia yg sponser... termasukla bebiri ke kambing ker..


Ajeed tgh gigih hidupkan api.. nak bakar kaki & kepala bebiri..


Nampak tak pakcik yg pakai baju putih.. tu la Tok Ayah Hafiy


Adik laki aku yg nombor 3 tgh cuci perut bebiri


Kepala bebiri yg Ajeed bakar.... kesiannn kan...


Geng2 hawa sibuk kat dapur...


Ni plak...spupu spapat aku tgh cuci usus bebiri.. part ni yg paling sedap...

Kalo macam Hafiy ni kita buat bebiri. seingat aku bebiri tu dia dah beli masa Hafiy mula2 lahir dulu.. skrg Hafiy dah stahun 8.. sooo bayangkan... betapa besarnya bebiri tu... dekat 5 ratus gak la habis... tapi mak aku tak nak ambik 1 sen pun...tapi tu bukan bermakna aku simpan balik duit tu.. ada gak la aku gunakan utk beli barang2 yang tertinggal skali. Bagi dia duit raya gak... pastu igt nak sponser dia buat tangga baru.. bukan aper.. tak sedapla... kalo asyik terima jer kan... sesekali memberi jugakla... bukan ker tangan yang memberi lebih baik dari yg menerima kan?,,,


Tgh bz membakar.. org ambik gambar pun tak sedar


Yg ni tgh kikis kaki bebiri...

untuk adik Hafiy yg bakal lahir nipun dia ader tya.. nak tak bebiri tu.. kalo nak dia tak nak jual la.. aku cakap buat skali ngan korban jer..bagi daging jer.. takyah susah2 nak buat makan....letih woooo..walopun aku tukang arah jer.. tapi penat giler...


Geng adam tgh potong daging...


Hasil dari sekor kambing bebiri...

Aku tgk sikit jer daging tu.. tapi bila dah masak..mak oiii...1 periuk besar tu.. sedappppp...... saper yg tak makan kambing bebiri memang rugi....


4 comments:

zai@umiaiman said...

alahai memang sedap nehh..

Cik Anie said...

sedapppp..... kita sampai 3 kali ulang makan.. yerla takut kempunan nanti..sket lg dah kena pantang

[-suziey-] said...

waaa bebiri..rs daging kambing ke cik anie?

Cik Anie said...

rasanya sedap dia sket... kambing tu mcm bau kuat sket....biri lagi sedap..