Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, August 3, 2009

H1N1

Dari sehari ke sehari makin menjadi-jadi plak wabak ni. Aku pin dah macam pobia .. asal Hafiyy demam jer otomatik aku igt H1N1. Nauzubillah. Balik ni kalo demam Hafiy tak OK lagi kena gi klinik. Masuk hari ni demamnya dah 3 hari. Yg aku tak sedap hati .. bagi jer ubat dia ok.. habis ubat..demam balik..
Sat tadi AJeed tepon:

Ajeed: Semekum.. wakkk...
Aku: Komsalam... naper wakk...
Ajeed: Anak Sahai H1N1 positif la.. sekarang kat ICU...
Aku: Adoiiiyaii... camner Hafiy erk....
Ajeed: Dia ader muntah tak..
Aku: Setakat ni takder lagi.. tapi kalo taik dia tu nampak macam nak cair la sket...
Ajeed: Sahai cakap anak dia..demam..muntah cirit birit...batuk..
Aku: Hafiy pun ader batuk gak tu.. risaula saya wakk...
Ajeed: Takper awak tepon taska dulu camner hari ni.. kalo tak ok gak malam nanti kita gi klinik...

Si Member Ajeed ni kerja atas kapal.. so terpaksala dia turun kapal lagi awal dari yg dijangka....Lagipun anak dia tu baru 8 bulan... kecik lagi weiii.....camner erkkk?..Risau.. risau... ajeed kata.. KKM menjangka wabak ini akan menyerang 28000 rakyat malaysia.. ntah aku pun tak paham...boleh jangka-jangka ker?...

Pstt: Pagi tadi berita pun ader cakap 2 lagi kes baru.. kalo gitu kes kematian ke7 la.....jgn igt kita terkecuali.. ader kemungkinan kita mungkin akan dijangkiti.. berhati-hatilah duhai kawan-kawanku..

4 comments:

[-suziey-] said...

uish takutnya..monitor hafiy cosely...pelik sket je trus bw g spital..bahaya..hope xde aep2 la..

p/s: pls vote for aQeel eh..utk my cute lil prince contest by Mama Aqish.. VOTE B07

Ayu said...

moga hafiy cepat sembuh..moga kt semua dijauhkan dr wabak tu.

ArPeGGiOS said...

cik anie..
aku nih dah dua hari selsema tak baik-baik. pastu kakak pun sama. semalam dia cirit birit pulak tu...

takutttttttt.....

Cik Anie said...

suziey, ayu, miza- mau tak risau.. tgk kat klinik pun punyala ramai skang ni.. demam sket jer trus bawak..