Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, July 3, 2009

Salam Pagi Jumaat..

Salam untuk kengkawan semua. Pagi tadi agak kemalasan nak bangun pagi.. Rasa cam nak cuti plak..
Malam tadi syoknya makan doyan.. sedap gilerr.. kali ke-2 aku makan doyan sedap sepanjang musim ni..
Malam sebelum tu aku call mak aku..

Aku : Ma.. doyan dah luruh ker
Ma: Ma.. ader la 2-3 bijik sepagi.. baru start luruh..
Aku : Wa..bestnya boleh makan..
Ma : Tengah bulan 7 nanti balik la.. masa tu dah byk la..
Aku : Tak jual ker... ?
Ma : Jual.. peraih ambik 2 hinggit sekilo......
Aku : Alahai 2 henggit jer..
Ma : Tu kira mahal la tu.. org lain dia ambik 1.80...
Aku : oooooo....

Murahnyaaa... kat kg 2henggit jer sekilo.. pastu diorang datang bawak jual kat bandor ni 5 ~7 hinggit... untung-untung.... jadi peraih ni... yg tak untung org kampung.. bila dah agak-agak doyan tu melambak jer.. ader jer alasan nak turunkan harga.. sampai 50 sen sekilo pun ader....huisss... mmg melampau kan.. alasan mereka doyan byk..melambak.. takder harga..hehe...bijak...bijak..

Aku pikir-pikirla..kalo la kg aku dekat ..mau jer aku sewa lori balik angkut buah-buah tu sumer.. pastu dtg jual kat sini.. tapi bila dikira kosnya sumer..mcm tak berbaloi jer... yer la..sewa lori dah brapa...minyak lagi.. tolak tu sumer baru leh kira untung.... tak berbaloi jer aku rasa..

Itu ajerla pembuka bicara utk hari jumaat ni.. kat ofis pun sunyi semacam jer.. ramai yg cuti.. aku pun teringin gak nak cuti.. tapi....... tunggu-tunggula...okielah.. pada yg nak balik berhujung minggu kat kg tu.. selamat berhujung minggu....bawak keter hati-hati...Aku pun nak balik kampung gak ni.. dah 3 minggu tak balik.. bagi Ajeed..lama giler tak jumpa parent dia.. tapi aku selamba jer.. hehehe...

Okiesssss...have a nice weekand yer uollsss.....

8 comments:

ArPeGGiOS said...

a'ah kalau zaidi baru 2 minggu tak balik umah mak dia dah resah....aku rilek jer...

mak dia kan...

Cik Anie said...

hehe... kita ni 2-3 bulan skali tak balik rilex jer kan..
dlm hati ..tuhan jer yg tau

Na Shari said...

abah na ada dusun durian...tapi na tak pernah pegi...tunggu kat umah je, nanti ada la org hantar. :)

Cik Anie said...

Kalau kita sdiri yg petik buah kat dusun tu..atau kita yg jumpa buah doyan yg tergolek harum tu.. huiis... lagi best rasanya..

[-suziey-] said...

slalunye yg untung org tgh..pekebun slalu xdpt untung byk..padahal dorang yg hasilkan..

Cik Anie said...

suziey- btul tu.. cuba bayang klo 50 sen jer skilo.. tak padan dgn kudderat / peluh yg kuar.. nak bawak kuar dari kebun bukan main susah lagi..naik turun bukit.. seberang sungai plak tu... kesian-kesian igt kat ayah kat kg..

Idayu said...

akk selalu balik ke?fuhh..penat gak selalu balik nih:)
Akk bersalin kt kg ke nti?minggu lepas br mkn pulut doyan..hmm,best2.nk kena g beli lgla.kt kg dh takde.pokok2 dh tua..huhu

Cik Anie said...

mesti kena balik.. kalo tak rugi wooo..stahun skali..... bestnya pulut doyan..dah lama tak makan.