Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, July 6, 2009

2 cerita disebalik roti kering nih..

Sedap tul kalu cicah ngan air panas.. tak kira la air aper pun. Ntah org panggil aper.. tapi aku panggil roti kering jer..setiap hari aku bawak 2 keping . Punyala berjimat sebab kalo yg brand ni aku kena balik kg baru dapat.





Cerita 1

Sebenarnya roti ni mak aku yg kirim. Dia tahu aku suka makan roti ni. Sebab masa pantang hari ni boleh kata setiap hari mesti ader stok la.. Itulah hati sorang ibu kan.. walau benda kecik pun mesti dia igt kat anak dia kan. Aku terharu btul la...sob..sob..sob


Cerita 2
Hari tu.. aku bagi Hafiy makan roti ni.. kan roti ni byk gula...mesti melekat kat tgn kalo makan... memang lekatla kat tangan Hafiy...aku tgk dia dok peratiiiii / tenooonggg jer tangan dia.. pastu dia buat aper tau...
dia buat aksi macam tgh pakai bedak. Tepuk tangan pastu dia lumur gula tu muka dia then pi ke rambut..
Aku igt mesti dia tgh berfantasi gula halus yg melekat kat tgn dia tu bedak kot. 2-3 kali la dia lumur gula tu ke rambut dia..penuh rambutnya dgn gula. Apalagi kena mandi la.. kalo tak kena cium dek semut la...
Adoii..Hafiy..Hafiy... kuat betul imaginasi dia..



Psssst:
Byk betul aksi yg terlepas nak snap... aku lupa la....

7 comments:

minna minna said...

kita pun suke mkn roti kering ni. makan ngn kopi panas..sedap giloss

Cik Anie said...

mmg gilos-gilos sedap kan.. rasa lemak-lemak jer..

F.....L..... 66 said...

salam akak anie...

kalau ada lebih roti2 tu.. pos kan skit kat kawan2
nampak sedap jer...

Cik Anie said...

OOO... fahmi rupernya..igt sape F.....L .... tadi..
nak makan datang umah.. extra kopi cap badak lagik..ok

zai@umiaiman said...

cecah roti ni ngn kopi panas waktu ptg2 uiii syahdunyer...

[-suziey-] said...

hahhaa.sabo je la...msti dia slalu tgk ibu dia pakai bedak..ekekk:D

Cik Anie said...

zai- mmg sodap..sat lagi nak cicah nescafe nih

suziey- bukan takan tgk mak ayah dia.. dia pun slalu pakai bedak..lepas mandi jer..sibuk duk tuang bedak kat atas tgn