Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, June 26, 2009

Jawab soalan Cik Miza..

Nampak sgt aku takder kerja...
Hehe,,.. Pasir ni kita guna utk halang chemical @ semua jenis cecair yg berbahaya dari merebak ke tempat lain bila tumpah....cecair mcm ni kalo kita guna air takleh..contoh mcm kat bawah nie..

Kita halang chemical tu pakai pasir la.. pastu kita letak kain yg serap air utk keringkan tumpahan itu...


Pic ni diambil masa kitaorang bagi training kat budak2 yg handle chemical.. air dalam tu kenkonon chemical la...hehe... stakat inilah pembelajaran kita untk hari ni....

7 comments:

atty's said...

gud info..kalo anie tak terangkan..tak bapa tau..tq

Cik Anie said...

atty- Thanks sudi tinggal jejak sini yer..sekadar berkongsi ilmu yg tak seberapa....hehe..

ArPeGGiOS said...

maceh cik anie...
baru paham.

Cik Anie said...

sama 2 kasih.....

nenekrock said...

yaa tujuan adalah utk mengAbsorb chemi tersebut =D

Cik Anie said...

o..lenkali leh rekmen kat boss erk..

Cik Anie said...

ooo..lenkali akak rekmen dgn boss kalo ader training lain nanti..