Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, May 12, 2009

Saat Paling Tak suka

Bila tiba time balik KL ni la yg paling aku tak suker. Rasa mcm baru jer balik.. Tetiba dah samapi masa balik KL……. Waaaaaaaaaa aku tak nak . Tapi aper leh buat kan.. saper suh aku carik rezeki jauh-jauh. Pastu gatal plak nak kawin ngan org jauh… dah nama jodoh redoooo jer la.



Pagi-pagi mak aku dah bangun sediakan bekal utk kitorang.. Sempat gak 2-3 jenis lauk dia masakkan utk bekal kitorang.. Inilah yg paling aku sayang kat mak aku nih… tgh nulis ni terasa renduuu plak… ntah bila leh balik lagi tak tau la…raya la kot. Sampai jer Hentian Benta (Port biasa kitorang) trus bukak bekal.. lapar giler rasannya….


Sajer nak zoom ..nak kasih meleleh sket uolls menengoknya

Ikan Garaman N sambal pauh..sedappp..inilah lauk terbaru yg menjadi kegilaan ku..sampai hari ni... taknak lauk lain

Daging Gulai.. langsung takleh masuk.. makan kuah jer..

Ni pun sama..sambal ayam..Ajeed sukala... aku setakat pandang jer.. kalo korang nak tahu.. sampai skrg tekak aku takleh terima ayam..

Tadi gulai..ni goreng plak... tapi tetap sodappp....daging pun sama..sejak aku nak makan daging beberapa bulan lepas yg ajeed pi cari malam2 buta tuh..samapi skrg aku takleh makan... mengades-ngades kan?
Itu jer la....selamat mejamu selera yer...


3 comments:

zai@umiaiman said...

sedapnyer menu2 tu.. ikan garaman tu ikan apa yer kak..

ArPeGGiOS said...

nyum..nyum..
air liur dah meleleh...
tolong lap..cik anie



pst.....bagi email address

Cik Anie said...

zia- ikan tu erkk.. ikan yg diaperap semalaman kat luar (suhu bilik) dgn sapuan garam yg secukupnya.... hehe,,, kalo garam tak cukup ikan jadu busukkk... cukup garam okkkk...sedapppp (bagi yg suka masin)

miza- kesian dia dah meleleh erk.. meh tolong sapu... email add kat komen latest n3 cik miza...