Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, May 20, 2009

Ader Saper² Yg Tahu Tak???

Bos aku punya problem la nie... Kalo uollss penah berada dalam situasi camni atau hampir sama atau tahu la serba skit pasal ni boleh la tinggalkan kat komen yer.

Gini citernya.........
Nak tya dulu ... boleh tak dia tinggal asing² dgn kita sedangkan kita bayar levi dia .. kerja utk 24 jam.. tapi sejak sebulan lepas kawin dia sibuk nak balik umah sewa laki dia ..area taman tu la.. pastu dia mintak plak utk tak nak dtg hari ahad... mmg skrg dia tak dtg la..kira kerja seminggu 6 hari jer la. Pastu setiap hari bos aku balik kerja jer dia sibuk nak balik umah dia (dlm kul 7 gitu)..tak menyempat langsung... pagi besok plak dia dtg balik.... nampak mcm kerja gaji hari plak..yg paling tak best tu siap bawak baju laki dia basuh umah bos aku ni... 2-3 kali jugak terserempak ngan bos aku... pastu kalo beli barang² kan ..like sabun mandi yg kembar 3 tuh.. 2 dia bawak balik.. pastu uolls bayangkan kalo minyak 5 kilo tuh tak sampai 1 minggu dia guna.. mana dia buang benda tuhh.. kalo byk menggoreng sekalipun takkan tak cukup seminggu 5 kilo... dia hirup aperrrr......dah jadi ngumpat kat dia plak..sebenarnya nak tya tu jer.. boleh ker dia tinggal asing-asing ngan kita...pastu hari ahad tak datang kerja.....sedangkan kita bayar levi utk dia....saper-saper tahu leh tinggalkan kat komen yer
tq sumer pada yg sudi bagi pendapat atau pandangan

4 comments:

[-suziey-] said...

oo kisah pembantu umah ke..kalu ikt mane bole..bos cik ani tu kena tegas la..dhla guna sume facilities n utilities bos dia..huh xsedar diri btol..erkk teremo plak..ekek:D

Cik Anie said...

itulah pasal.. sket lagi bawak laki dia tido situ buat mcm umah dia sdiri..

DYLA said...

eh susah mcm ni. mcm bg betis nak peha...

ntah la, kalau sy mmg tak kenan dah org mcm tu..

suh bos sound dulu cara baik. kalau tak leh gak, nmpaknya mmg terpaksa terminate. kite plak yg nak ikut ckp dia.

Cik Anie said...

my boss plak risau kot tak dpt cari maid yg ok.. ekceli sebelum kawin dia ni ok.. lps kawin jer trus berubah