Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, February 26, 2009

Apa yg ku rasa...?

Sekarang aku rasa mcm apa yg aku rasa masa mula-mula aku peknen dulu.. igt lagi..penat giler.. hari-hari penat..balik kerja genti aku tersadai kat depan tv.. nak habis magrib baru aku terhegeh-hegeh nak solat.. aku muntah kurang tapi bau-bau yg harum like perpium, shower gel aku takleh bau.. busuk ya amat...

NOW...today..
aku rasa mcm tu kembali.. smlm balik kerja aku siapkan makan malam.. trus makan then trus tido.. aku tak larat..

Tapi lom sah lagi.. aku lom test lagi..biasanya beli yg senang dibaca...senlum tu lupa nak cakap ni kali ke3 aku rasa keletihan ya amat.. 1st dulu masa sebelum Hafiy lahir.. 2 bulan gugur.. bulan ke3 free then masuk jer bulan ke4 terus lekat....


Masa mula-mula jer kita rasa letih sket..kalo ikut pengalaman aku..4 bulan pertama aku letih giler tahap cipan.. masuk jer bulan ke5..segar bugar.. tapi aku jenis yg tak suker borsolek..masa ngandung Hafiy dulu aku langsung takleh pakai krim muka.. mungkin sebab tu la sampai skang ni aku tak suka nak bersolek bagai ni. elok jugak.. tak perlu beli brg make up byk-byk.. tepek jer bedak baby ...
1 lagi bab stretchmark.. aku takder sumer tu.. agaknya kulit perut aku tebal kot...tapi yg aku ader..kulit jadi hitam-hitam.. nasib baik lepas bersalin sumer tu hilang... kat leher sama gak.. kalo org tgk muka aku masa tu ruper org tak mandi stahun ..tak sental daki.. padahal hari-hari aku tonyoh ngan span.. tapi aku takleh pakai sabun la.. org kata "mandi kuba" .. kat bawah ni bukan perutku okkkkk... ni kembar kot...


Kalau korang peknen dlm masa 9 bulan tu brapa kali korang scan... org kata slalu scan tak elok ..yer ker... aku dulu masa ngandung Hafiy ader la 4 kali aku scan.. biasa la... aku bukan saja kena rujuk klinik desa spital besar skali aku kena hadap.... semak kepala takyah citer.. dah la sebulan kena ngadap misi mintak jarum 4x sari...kul 10 mlm kena mintak jarum lagi... huuu... seksa la kalo ngandung kena kencing manis.. aku pun heran naper aku kena...


Saat paling tak dpt dilupakan time aku masuk bilik branak..fuhhh... dalam hati aku.. Ya Allah..cepat la branak..cepatla branak.. tak tahan lagi.. tu sebab baru 4 cm aku dah masuk bilik branak... tapi utk next ni aku tak nak gi spital awal-awal..siksa... masuk blik branak awal pun taknak.. aku rasa berpuluh kali kena seluk.. ya Allah ..branaknya tak lagi...sepanjang aku dlm bilik branak aku rasa lebih lebih dari 10 org yg masuk nak meneran trus kuar... cepat giler..aku jer... 7 jam dalam tu...huiss..taknak lagi masuk awal next time...
Bila dah kuar...alhamdulillah..sumer slamat.. branak gak aku...


sedar tak sedar.. dah pun besar anak aku..suka sgt tgk dia membesar depan mata kita kan..dari pandai senyum sampaila skrg ni....tapi yg kat bwh ini bukan anak aku
Ini lah dia putera kesayangan hamba... encemmmm kannnn?....... stahun 18 hari....



7 comments:

Anonymous said...

salam..takpe..banyakkan rehat..

aCik Anie said...

tq... erm.. nak rehat.tak dapetnya.. kalo dia tido jer leh rehat..huhu..

nenekrock said...

alhamdulillahhh
tahniah kak anie...
kak anie jg makan tau jgn mkn yg sejuk2 tp mesti akk x lalu mkn kan haha btl ke??
apa pun take good rest ^ ^

aCik Anie said...

nak ckp tq pun sbb tak konpem lagi.. main agak2 jer ni.. apepun tq nenek rock..

said...

bila baca n3 akak nih
yanie lak rasa tak sabor nak pegnen...

hahhahah....tak sabor nak kawin nih kak anie uit....

he he he

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ArPeGGiOS said...

ko buat aku teringat-ingat rasa ngilu bila kena seluk nak cek berapa cm buka

aCik Anie said...

Yanie- Sajer jer n3 pasal ni..biar yanie rasa tak sabar nak jadi ibu hehe...asyikkkk bangatttt

miza- tu la kenangan yg paling manis dlm sakit.hehe