Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, February 17, 2009

Aduan Terbuka buat KKM

  • RIMAS, PANAS, SESAK, NAK MUNTAH, PENING.. bila aku pegi Klinik Desa Sungai Ramal. Tolong la tuan-tuan besar yg handle pasal klinik desa turun padang tgk mcm mana situasi Klinik Sungai Ramal ni .. terutama hari senin (hari utk budak kecik). Budak kecik lagi lah.. dlm keadaan yg kurang selesa gini.. melalak-lalak la.. Dah la ekon nya takder.. ruangnye sempit lak.. org yg dtg plak.. beratus-ratus. Org yg dtg pagi terpaksa sambung petang.. yg petang ni plak berdoyong-doyong dtg. Bayangkan aku yg dtg petang dlm kul 1.30.. settlenya kul 5...masa aku dtg tu org yg pagi dah bertimbun tunggu kat depan pintu klinik.. pastu time pintu bukan masing-masing berebut nak masuk.. tolak menolak pun ada..persis budak darjah 1... padahal sumer mak budak.. bapak budak pun ader.. tolong bini masing2 ambik no... kalau tak sebab cucuk 1 thn aku tak pergi.. tahu la free.. tapi keseleasaan kena ambil kesah jugak.. KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA... pls take note :
  • Klinik sempit tapi pesakit ramai (takleh pasang ekon ker.. takkan budget utk fasilities Klinik Desa krajaan pusat tak bagi)..
  • Ubat tak cukup stok... (mahal sgt ker rege ubat Krajaan ni)
  • Misi sumer OK.. walopun merah padan muka..still senyummm.. (boleh puji la.. tapi diorang pun masing2 mengeluh sebab kena kerja sampai habis no giliran .. sampaila 5.30 )
  • 1 lagi bab nombor giliran.. masih guna manual ker?..takder yg canggih sket... senang2 jer org yg dtg lewat boleh overlap.. (antara alasan yg fofulor... nak masuk kerja balik ni.. dah lambat..boss marah.. piirahhh.dah ko tahu nak dtg checkup cuti jer la... kalo tak.. gi swasta jer..1 lagi yg aku dgr smalam..anak dah berak... (yg ko tau anak ko berak tu apsel tak gi tukar pampers jer.. nak jugak jumpa misi dulu.. cinabeng tooolll la)

Hafiy pun terkezut tgk org ramai-ramai ni..


Ni baru suku org yg aku ambik gambar ni.... sumer berdiri..tak tahan panazz



Muka Hafiy dah merah padam.. mcm pakai blusher plak...pastu nak dukung jer..tak nak duduk...

No comments: