Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, January 19, 2009

Yg ni aku tak tau la plak...

ifrom my email....

SEDIKIT KONTRA !!! (Tapi bukan bermakna setuju dgn Yahudi Naknatu LLah)Sendiri mau ingat !!! bukan tak sokong perjuangan rakyat Palestin , tapi ada kesilapan mereka dalam memperjuagkan Islam dan pengamalan Islam dalam diri mereka sendiri. Sebab tu semakin mereka berjuang semakin Islam Terhina.
Ini telah didedahkan oleh seorang pemberita dari Indonesia; Beliau membuat rumusan ''MENGAPA ALLAH TIDAK MENANGKAN PERJUANGAN RAKYAT PALESTIN"

  1. Mereka sangat cuai dalam mendirikan rukun iman yang utama iaitu Solat, malah pemimpin2 mereka sendiri sangat tidak menitik beratkan amalan UTAMA dalam ajaran Islam ini.
  2. Pengamalan Syariat ISLAM amat longgar. Sepatutnya dalam keadaan cemas dan ditindas oleh orang kafir (Yahudi) mereka sepatutnya banyak bermunajat kepada ALLAH dan melakukan ibadah khusus secara berjemaah.
  3. Pergaulan bebas tidak terkawal.
  4. Remaja mereka terdedah dan terlibat dengan gejala social. Ketagihan arak agak berleluasa.
  5. Sangat tidak berstrateji dalam melawan musuh. Dengan rakyat yang tidak Mukmin mereka kekurangan senjata untuk melawan musuh yang mempunyai senjata yg canggih.

P/s: Berbillion ringgit kita dah habis untuk bantu mereka tetapi kenapa masih begitu juga keadaannya. Mari kita bela mereka dalam bentuk spiritul bukan material.

Ya tak ya gak erkkk...

4 comments:

fahmi latiff said...

setuju ngan pendapat akak tu..:)

Cik Anie said...

skali pikir kesian skali pikir plak macam peringatan tuhan bagi.. bai depa sedar...kan?

Idayu said...

mgkin itu peringatan dan ujian Allah tuk mrk.tapi kte kat m'sia ni pun kena ingat..sbahagian yg akk tulis dlm n3 tu pun dah jd kt M'sia ni.Mtk jauh la dr sgala keburukan..

Cik Anie said...

itula pasal.. zaman kita ni dah teruk.. zaman anak2 kita tak tahla camne ruper dunia nie..nauzubillah