Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, December 9, 2008

:: BBQ ::

Raya haji tahun ni kat sini jer (klang).. sumer ipar duai balik kecuali kak nora yang tinggal kat Pengkalan Hulu Grik Perak. Bila kumpul reramai camni macam² citer la.. maklumla lama tak jumpa ..kalo tak raya jrg skali boleh kumpul ramai² gini. Biasanya raya haji kat klantan kenduri lembu, kali ni lain plak...kitorang buat BBQ.. mcm² ade..sotong, udang, ayam, lembu, kambing, ikan pari etc lagi la.. (ayat aku mmg skema..kalo ader org tak suka pon ... aku tak kesah punnnnn.....)








sumernya sodappp..sampai mencelup muncung.(sambil moncongkan mulut hehehe).tapi aku takleh makan byk²..kalo makan byk nila jadi... mata merah, idung tersumbat...meleleh-leleh..(erkkkk)..... kalo tido tu kena tahan tisu bawah hidung...bangun pagi besoknya...bengkak² la mukaku ni...

gamatnya kemain...tambah² si kenit Hafiy.. dia jarang skali jumpa ngan spupu spapat dia..dah skali jumpa excited giler...aku plak?... wajahku mungkin mengukir senyuman...tapi dalam hati... tak putus mendoakan yang terbaik untuk mak ayah aku...nak lagi tgk kat Astro (lupa la channel brapa) Wukuf kat Padang Arafah..ramainya berjuta-juta...ader yg menolak-nolak....lagi la aku risau...maklumla org tua aku dah tua sgt dah...baruu ade rezeki dia ke Mekah tahun ni..alhamdulillah..(Ya Allah..Kau berikanlah kekuatan kepada kedua ibubapaku untuk melakukan ibadahnya.. Kau selamatkan mereka berdua..kurniakan haji yg mabrur kepada mereka.selamatkan mereka pergi dan balik...amin..)..

No comments: